Thursday 4 August 2011

Black Spiderman : Spiderman Baru Pada Era Obama


"Watak Spider-Man era Obama, dikenali Miles Morales yang tinggal di Brooklyn diumumkan oleh Marvel Comics, semalam. Ia menggantikan watak popular Peter Parker."

Bermula pada tahun 1962, dilukis oleh pelukis komik lagenda Stan Lee, Spiderman telah menjadi salah satu superhero yang paling terkenal dan popular di merata dunia. Selain itu, keuntungan berjuta-juta dollar telah diperolehi hasil daripada kewujudan watak Spiderman ini.

Setelah 50 tahun bergelumang dalam kegiatan menentang jenayah, Parker telah menemui penamat kariernya dalam Ultimate Spider-Man pada isu 160, yang dipasarkan pada bulan Jun. Ternyata kelicikan Green Goblin telah berjaya membunuh Spider-Man ataupun Peter Parker.

Namun begitu, korang jangan risau. Kematian Peter Parker tidak mampu untuk membunuh 'Spider-Man' serta memusnahkan perjuangan murninya.
Oleh itu, untuk merancakkan dan meneruskan suasana legasi perjuangan menentang kegiatan jenayah ini, pihak penerbit dan penulis telah berjaya merancang untuk menggantikan Peter Parker dengan Miles Morales, seorang remaja bercampuran etnik kulit hitam dan Latin.

Ucapkan selamat datang kepada era baru Spidey.
Inilah Spider-Man era Obama, Presiden Amerika Syarikat.

(Sumber: AP Photo/Marvel Comics)




5 comments:

  1. makna spiderman masih diteruskan?

    ReplyDelete
  2. wahh..to be continued la ni..hehe~

    ReplyDelete
  3. haha...

    ada jugak eh spiderman baru...ngeh3..

    ReplyDelete
  4. @dhiera - yup..masih diteruskan..

    @echa - mesti la..baru menarik..hehe

    @ila - spiderman baru watak baru..hehe.

    @lekat lekit - perjuangan spiderman mesti diteruskan..hehe

    ReplyDelete

Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...