Sunday 14 August 2011

Sesame Street: Bert dan Ernie Sememangnya Tiada Jantina

Bert Dan Ernie

Walaupun terdapat desakan hebat di laman sosial Facebook, patung boneka yang mula diperkenalkan 40 tahun dulu tidak mungkin akan berkahwin kerana patung boneka tersebut sememangnya tiada jantina serta mustahil untuk berkahwin walaupun sesama jantina sekalipun.

Menurut pencipta watak popular ini, Joan Ganz Cooney, kedua-dua patung boneka ini hanyalah berkawan baik dan mustahil untuk mereka berkahwin walupun terdapat desakan untuk memaksa produksi Sesame Street untuk mengahwinkan mereka.

Bert dan Ernie adalah sahabat baik. Mereka dicipta untuk mengajar kanak-kanak supaya mereka berkawan dengan baik antara sesama mereka. Walaupun kedua-dua watak ini dikenal pasti mempunyai ciri-ciri lelaki dan memiliki banyak sifat-sifat manusia, mereka akan terus kekal sebagai boneka serta tidak mempunyai orientasi seksual.

Antara cadangan petisyen di Facebook dan laman web lain ialah mengajak pengguna mengundi untuk menyokong cadangan agar kedua-dua watak popular ini berkahwin.
Antara sebab petisyen ini dibuat adalah untuk mengajar kanak-kanak mengenali jenis jantina serta mengajar mereka agar boleh menerima hubungan sesama sejenis, homoseksual.

Di laman Guardian.co.uk, sebanyak 49.8% yang tidak bersetuju manakala 50.8 bersetuju dengan cadangan agar mereka berkahwin




4 comments:

  1. ape la kan.idea tak masuk akal langsung.

    ReplyDelete
  2. betul tu. dunia semakin pelik

    ReplyDelete
  3. pelik2, dh takde keja ape dorang ni nk kawinkan patung,dh la binatang peliharaan pn dorang kawin kan..erm...

    ReplyDelete
  4. @hanie memang tak masuk akal kan..hehe..

    @jj semakin hari semakin pelik..

    @hardy boy nak bagi rosak pemikiran kanak2 la ni..

    ReplyDelete

Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...